113 Görüntülenme

Kitap Adı
Boşluk ve Doluluk
Basım Tarihi
2016
ISBN
Sayfa Sayısı
204

Kitap Hakkında

Çin resim sanatının amacı, “doğanın kendisinden daha gerçek olan” (Tsung Ping) bir mikrokosmos yaratmak diye tanımlanır. Evren’i aydınlatan dirimsel esinlere ulaşmak ancak bu yolla olanaklıdır. Gene bu yolla ressam, nesnelerin iç yapılarını kavramaya ve onların kendi aralarında sürdürdükleri bağıntıları saptamaya çalışır. İşte resimdeki çizginin önemi de bundan kaynaklanmaktadır. Çizginin bu gücü açığa vurması ise, onun Boşluk içinde biçimlenmesiyle olanaklıdır. “Evren’de olduğu gibi, resimde de Boşluk olmasaydı, esinler devinim içinde olamazlardı; Yin ve Yang da etkisini ortaya çıkaramazdı.”Şu halde, resim yüzeyi üzerinde yer alan görsel elemanlarla çizgi arasında Boşluk kavramını oluşturmak gerekmektedir. Çin resmiyle ilgili bütün öteki kavramların, kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirmeleri de bu Boşluk içinde yer almalarıyla olanaklı olacaktır. Elinizdeki kitapta François Cheng, kendi aralarında bir sistem oluşturan bu kavramları ilk kez göstergebilimsel bir yaklaşımla incelemektedir. Ayrıca, bu amacına bağlı kalarak, geniş bir kaynak ve resim taramasına girişmekte, ressam Shih-t’ao üzerine ise özel bir çalışma gerçekleştirmektedir.Sayfa Sayısı: 204Baskı Yılı: 2006Dili: TürkçeYayınevi: İmge Kitabevi

Sayfa Sayısı : 204

İlk Baskı Yılı : 2006

Dil : Türkçe

Daha fazla göster

İnceleme Yazın

İnceleme yazabilmek için üye olmanız gerekmektedir

İnceleme yazabilmek için üye olmanız gerekmektedir

Alıntı Yazın

Alıntı yazabilmek için üye olmanız gerekmektedir

Lütfen üye girişi yapınız.

Lütfen üye girişi yapınız.

Alıntı Yapanlar
İnceleme Yapanlar

Okunma Sayısı

İstatistikler

Bu kitaba hiç inceleme yazılmamış

Bu kitaba hiç alıntı yazılmamış

Beğenme kodu yok

Bu kitaba değişim talebi yok

Bu kitaba hiç okuyan yok

Bu kitaba hiç yorumlu puan verilmemiş

Yazarın Diğer Kitapları


Aradığınız kriterlerde kitap bulunamadı