"...Yüzyılın sonuna yaklaşırken mimarlık ortamının dağdağası içinde Carlo Scarpa'nın yapıtının neredeyse görünmez kaldığı bir gerçektir. Doğrusu, şık mimarlık albümlerini süsleyecek çok sayıda ürünü de yoktur Scarpa'nın... Ancak, zengin bir çizim toplamıyla bütünlenen bu sınırlı verime daha yakından bakıldığında, çağının sözüyle kuzeydoğu İtalya'nın ezici tarihsel birikimine eşlik etmeyi başaran, ama bir yandan da endüstri toplumunun mimara çizdiği zorunlu sınırlarla savaşa kalkan bir 'Don Quijote' ile karşı karşıya olduğumuz görülecektir."Aykut KöksalKitapta yer alan başlıklar:
Carlo Scarpa'nın önlenebilir muhalefeti, Aykut Köksal Gipsoteca/Canova Galerisi'ne ek, Possagno, İtalya, 1955-1957 Olivetti sunum mekanı, Venedik, İtalya, 1957-1958 Scarpa, Detaylarının Sihirbazı, Ercüment Erman Veritti Evi, Udine, İtalya, 1955-1961 Palazzo Querini Stampalia'nın zemin kat ve avlusunun yeniden düzenlenmesi, Venedik, İtalya, 1961-1963 Carlo Scarpa: Sanatın mimarlıkta temsiliyeti üzerine, Abdi Güzer Castelvecchio Müzesi'nin restorasyonu ve yeniden düzenlenmesi, Verona, İtalya, 1956-1973 Brion aile mezarlığı, Treviso, İtalya, 1969-1978 Mimarlık şiir olabilir mi?, Carlo Scarpa Banca Popolare Di Verona genel merkez binasına ek ve yeniden düzenleme çalışması, Verona, İtalya, 1973-1981 Venedik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Girişi, Venedik, İtalya, 1962-1985 Yaşamı ve yapıtlarıSayfa Sayısı: 111Dili: TürkçeYayınevi: Boyut Yayın Grubu Dil : Türkçe